Zad. 1. Kiedy rozpoczęła działalność w powojennym Wrocławiu pierwsza szkoła średnia? Jaka to byla szkoła? Kto był jej pierwszym dyrektorem?
Zad. 2. Gdzie i kiedy powstały pierwsze w Polsce akademickie klasy matematyczne z nauczaniem informatyki?
Zad. 3. Absolwentami którego wrocławskiego liceum byli:
a) Lech Janerka - muzyk
b) Mateusz Morawiecki - premier
c) Wanda Rutkiewicz - matematyczka i himalaistka
d) Wiesław Saniewski - matematyk i reżyser
W tym miesiącu punkty zdobyli:
- 3 - Krystyna Lisiowska - redaktor z Warszawy, Dominik Zygmunt - student bankowości i finansów cyfrowych UŁ,
- 2 - Daria Bumażnik - studentka chemii i toksykologii sądowej na UWr.
Zad. 1. Pierwszą szkołą średnią w powojennym Wrocławiu było I LO otworzone 4 IX 1945 pod nazwą I Państwowe Gimnazjum i Liceum Ogólnokształcące. Jej organizatorem i pierwszym dyrektorem był nauczyciel języków obcych - Franciszek Jankowski (do VIII 1949 roku).
Franciszek Jankowski - działacz polonijny w Berlinie, absolwent filologii na pruskim Uniwersytecie Wrocławskim - natychmiast po wyzwoleniu miasta zajął się sprawami polskiego szkolnictwa. Z zaświadczeniem od ówczesnego rektora UWr prof. Stanisława Kulczyńskiego zgłosił się do kierownika Wydziału Oświaty przy Zarządzie Miasta Wrocławia. Na początku lipca 1945 powierzono mu organizację szkolnictwa średniego we Wrocławiu. Efektem było uruchomienie pierwszego polskiego liceum w dużym budynku po byłej niemieckiej średniej szkole żeńskiej Wiktoria-Schule przy ul. Poniatowskiego 9 (gdzie szkoła ta mieści się do dziś). Jej patronem został Karol Świerczewski, a od 2016 roku jest nim Danuta Siedzikówna, „Inka”.
Zad. 2. Było to w III LO im. Mickiewicza we Wrocławiu w roku szkolnym 1964/65. W tym samym roku szkolnym Franciszek Ferdek założył w I LO we Wrocławiu klasę informatyczną z nauką programowania.
W roku szkolnym 1964/65 Stefan Paszkowski - kierownik Katedry Metod Numerycznych w IM UWr poprosił absolwenta IM UWr pracującego wówczas w Zakładach Elektronicznych Elwro we Wrocławiu dr Romana Zubera o prowadzenie zajęć w zorganizowanej w III LO klasie eksperymentalnej. Eksperyment polegał na wprowadzeniu nowego przedmiotu „Metody numeryczne i programowanie”, na zorganizowaniu laboratorium umożliwiającego uczniom pracę na maszynie cyfrowej oraz na znacznym poszerzeniu programu nauczania matematyki. Do klasy eksperymentalnej przyjmowani byli uczniowie rozpoczynający ostatnie dwa lata nauki w liceach ogólnokształcących. Kandydaci zdawali egzamin wstępny z matematyki.
Zad. 3. a) 3 LO, b) 9 LO, c) 2 LO, d) 3 LO