Konkurs jest bardzo ciekawy ze względu na nietypową formułę finału, w którym rozwiązywane są praktyczne interdyscyplinarne problemy. Ich geneza ściśle wiąże się z osobą bohatera konkursu. Konkurs rozwija twórcze myślenie, łączy wiedzę z zakresu różnych przedmiotów szkolnych, integruje uczniów i przybliża sylwetkę i osiągnięcia Hugona Steinhausa.
Interdyscyplinarne
![]() |
Redaktor działu: Joanna Polechońska (jpolechonska(at)wp.pl) nauczycielka w Gimnazjum nr 1 we Wrocławiu |
Konkurs o Laur Hugona (XIV)
MUMAK (III)
Konkurs adresowany jest do nieformalnych grup uczniów szkół średnich oraz studentów. Nagradzane są w nim scenariusze kreatywnych aktywności edukacyjnych rozwijających kompetencje matematyczne. Zwycięzcy wygrywają nagrody i realizują swój pomysł podczas Festiwalu Matematyki w
Kórniku.
Olimpiada Statystyczna (IX)
Zawody adresowane są do uczniów szkół średnich. Ich celem jest rozpowszechnianie wiedzy i rozwijanie umiejętności z zakresu statystyki w obszarze analiz społeczno-gospodarczych.
Wrocławski Matematyczny Marsz na Orientację (XXII)
To świetna zabawa z matematyką w lesie i miły sposób spędzenia sobotniego przedpołudnia, dlatego co roku przybywa mu uczestników (ostatnio było to 800 osób). Jest to największa popularna impreza na orientację w Polsce. Rozwija umiejętność logicznego myślenia, orientacji w terenie, sprawność ruchową oraz umiejętności współpracy w grupie i szybkiego podejmowania decyzji.
Matematyka jak malowanie (III)
Konkurs polega na wykonaniu dowolną techniką pracy plastycznej obrazującej zagadnienie matematyczne i dołączeniu opisu przedstawionego zjawiska. Temat konkursu można potraktować w bardzo różny sposób: dosłownie, przedstawiając prawa, zasady, reguły lub prawidłowości matematyczne, albo używając metafor matematycznych, także z przymrużeniem oka, na wesoło.